Ako urobiť marketingový plán
Marketingový plán je harmonogram konkrétnych marketingových aktivít firmy. Vychádza z marketingovej stratégie. Marketingový plán je štandartnou súčasťou Podnikateľského plánu a hlavným dokumentom pre fungovanie marketingu v konkrétnom roku. Podľa toho všetci vedia čo majú robiť. Pod pojmom všetci rozumieme tých, ktorí samotné marketingové aktivity riešia.
Ešte predtým si objasnime, aký je rozdiel medzi marketingovou stratégiou a marketingovým plánom?
Marketingová stratégia obsahuje:
- výber nástrojov, ktoré sa použijú v jednotlivých fázach nákupného rozhodovania
- hlavnú komunikačnú správu, ktorá sa použije
- dlhodobé smerovanie na 2-3 roky
Marketingový plán:
- vychádza z marketingovej stratégie
- obsahuje časové rozvrhnutie týchto aktivít v roku
- zostavuje sa na 1 rok
Marketingový plán by mal byť flexibilný. Slúži ako kostra marketingových činností, ale nemal by byť dogmou. V priebehu realizácie jednotlivých aktivít je kľúčové sledovať ako fungujú. Optimalizovať ich v priebehu realizácie a úspešné posilňovať až do úplného vyťaženia potenciálu – tj. až kým prestanú fungovať.
Každé podnikanie má obmedzené zdroje. Pri marketingovom pláne platí, že menej je viac. Radšej menej marketingových kanálov a vyťažiť z nich maximum. Aj s jedným marketingovým kanálom sa dá úspešne budovať zákaznícka základňa.
Pri plánovaní marketingových aktivít treba teda zohľadňovať:
- ako funguje daný trh
- aké aktivity robí konkurencia
- kto je cieľový zákazník
Ak presne neviete, aké marketingové aktivity môžete využiť, tu je zopár inšpirácií:
- PR články na relevantné témy
- Umiestnenie spätných odkazov
- Prezentácia na konferenciách a eventoch
- Kampaň na sociálnych sieťach
- Emailing
- Printová kampaň
- Spotrebiteľské súťaže
- Zľavové kupóny
- Spolupráca s influencermi
V mojom vzore marketingového plánu nájdete viac ako 20 inšpirácií. Tu je link – vzor na zostavenie marketingového plánu. S týmto vzorom zostavíte marketingový plán jednoducho a rýchlo.
Marketingový plán je súčasťou podnikateľského plánu. Ak píšete aj ten, ušetrite dni prípravy a stiahnite si aktualizovaný vzor Podnikateľského plánu pre rok 2022 tu: https://www.bizberry.sk/produkt/podnikatelsky-plan-vzor/
Kurz naživo: https://www.bizberry.sk/produkt/podnikatelsky-plan-vzor-2022-kurz/
Videonávod: https://www.bizberry.sk/produkt/podnikatelsky-plan-videonavod/

O mne:
Dvadsať rokov som ako obchodná manažérka a potom riaditeľka budovala 50 silných značiek ako napríklad Coca Cola, Bonaqua, Dove, Domestos, Cocollino, Cif, Magnum, Carte Dor, Hellmanns, Rama, Flóra, Hera, Perla, Rexona, Axe, Savo a mnoho ďalších.
Mojim cieľom je sprostredkovať vybrané a veľmi účinné nástroje na budovanie predaja malým a stredným podnikom a podporiť tým rozvoj slovenského hospodárstva.
Vytvorila som zjednodušenú metódu tvorby Podnikateľského plánu, ktorá je realistická a realizovateľná v obmedzených podmienkach malého a stredného podnikania. Vytvorenie Podnikateľského plánu tak nezaberie týždne a dá sa pripraviť počas niekoľkých dní.